PAKET

(null) 

(null) 

(null) 

(null) 

(null) 

(null) 

(null) 

(null) 

Kanske inte helt otippat med tanke på att jag har valt att jobba med det jag gör men jag har verkligen alltid älskat att pyssla och slå in paket. Det är nog mitt absoluta favoritpyssel och det är verkligen något speciellt att både ge bort och att få ett fint inslaget paket. Även som liten tyckte jag att inslagningen var en stor del av hela grejen. Kommer ihåg hur jag ibland kunde känna mig ledsen över att julgranen förstördes med massa fula paket under, (och gör fortfarande) och hade väldigt starka åsikter om vilka papper mamma och pappa skulle slå in paketen som var till mig med. Det kändes liksom viktigt redan då och det gör det än idag! 

Jag verkligen älskar att slå in fina paket, och hitta nya och kreativa sätt att göra det på. Naturpapper, gamla tapeter, silkespapper, gamla tidningar eller tyg är bara några väldigt enkla alternativ som funkar alldeles utmärk och som dessutom blir hur fint som helst. Leta efter vackra papper, ettiketter och band kan jag göra i timmar. Ett tips är att leta på loppisar, kanske främst band men har du tur kan du säkert också hitta någon fin gammal pappersrulle. Ska man ha enkla tygband i bomull eller silke så går jag alltid till tygaffären och köper mig några meter tyg och river egna band. Världens bästa tips och du får sååå mycket band! Och istället för julkort och ettiketer funkar ett foto minst lika bra. Har samlat ihop ett helt gäng gamla och nya paketbilder och förhoppningsvis får ni lite inspiration till årets paketinslagningar. 

Själv funderar jag på vad jag ska hitta på i år och om det blir färgmatchade paket eller en salig blandning vackra paket under granen... lutar nog mot salig blandning faktiskt. Känns på något vis mycket härligare så. Tror nog att jag bestämde det nu! Men hur dom ska se ut får jag klura lite till på.



Allmänt | |
Upp