PÅSKPYNT

 
Förra årets påskpyssel såg ut på detta vis! och sitter nu och funderar på vad man ska (om man ska) hitta på i år. Jag är ju lite kluven vad gäller det här med pynt. Jag personligen är ju inget jättefan av pynt vad gäller högtider som påsk och jul! Brukar hålla det ganska simpelt och har varit ganska nöjd med det... Samtidigt så är ju alla dessa högtider mest för barnens skull och jag kommer så väl ihåg när påskpyntet åkte fram när man var liten, Man tyckte ju att det var så mysigt och klä påskris med små ägg och lägga fram små påskdukar med kyklingar på, vi hade till och med en liten kavel med två små kycklingar på som vi alltid hängde i lampan över köksbordet, sjukt oklart jag vet men jag kommer ihåg att jag verkligen tyckte att den var såååå fin och för att inte glömma alla dessa små påskpyssel jag och min bror gjort på dagis/skolan som stod lite överallt där hemma! Så oavsett vad jag tycker känner och vill idag så måste jag nog erkänna att jag tycker att det är lite mitt ansvar som mamma att bibehålla dessa traditioner och föra vidare denna mysighet som jag kände själv till mina egna barn. Hittils så har ju Winston varit så liten att han inte riktigt förstått och då har det ju spelat mindre roll men i år kommer det nog bli lite pynt och ett litet försök att måla påskägg tillsammans. Även fast jag måste erkänna att jag nog aldrig kommer ha en kavel med två kycklingar på i kökslampan....
 
Hur gör ni där hemma, påskpyntar ni?
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Näe inte alls 😂

Upp