MÅLAT KÖK.... IGEN

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Vårt kök var bland det första vi målade om när vi flyttade in i huset och jag kände väll egentligen redan från början att jag inte var helt nöjd men eftersom vi hade hundra andra saker att fixa med så fick det va så och helt ärligt så var det ju ändå ganska fint men inte så där superfint som jag hade tänkt mig. Så för några månader sedan strax efter jul när det var som mörkast ute och den mörkgråa färgen vi haft i matsalen och delar i köket drev mig till vansinne, ville liksom bara ha ljust överallt och får man det inte ute får man fixa det inne tänkte jag och fick ett ryck en fredag kväll och började provmåla lite här och var! Peder vart inte gladast i världen och trodde att jag hade blivit knäpp! Det hela resulterades i alla fall att vi målade hela helgen men inte till detta ni ser på bilderna... nejnej, vi målade köket blått och väggarna i nån ljusljusgrå nästan vit färg, låter ju ganska fint eller hur? Men herregud vad fult det blev! Så fult att ni inte ens kommer få se en bild, tror faktiskt inte ens att jag tog någon haha! SÅ nu har jag erkänt det! 

Någon vecka senare var jag på penseln igen men jag vågade knappt erkänna för Peder och när jag sedan målade om till detta, gjorde jag det lite i smyg en dag när han var på jobbet. Men NU är jag såååå nöjd på riktigt (även Peder) och tillslut målade vi liksom om precis allt, luckorna är målade i den allra finaste gråbeigebrunlila kulören från Nordsjö som heter Dusky sarcelles, hela den serien är för övrigt så fin, den perfekta varma gråskalan. Pärlsponten och listerna är målade i Misty sarcelles även den från Nordsjö och den har vi också i hela vardagsrummet så övergången mellan matsal och vardagsrum blir så fin och naturlig. Till sist så målade vi väggarna med kalkfärg som gav det där lilla extra till hela köket och matsalen. Projektet blev som ni förstår liiiite större än tänkt men helt klart värt det för nu känns det verkligen tipptopp! 
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Tycker resultatet blev jätte fint💕 I bland behöver man få prova sig fram för att hitta det där alldeles perfekta. Vad heter kalkfärgen ni målat med?😃

#2 - - Åsa Aabakken:

Fina bilder på ett fint kök, vad duktig du är. Ha en trevlig och målarfri helg ;-)

M.v.h Åsa

#3 - - Malin:

Nyfiken, hur gör du för att få bästa resultat på luckorna när du målar dem?

#4 - - Anna:

Jag skulle också vilja ha en tutorial på hur man målar köksluckor med bästa resultat :/

#5 - - Emma:

Va har du använt för bets färg på hyllan?

Upp