SYRENER

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Det här är ju vår första vår i huset och vilken himla vår hörni?! Helg galet varmt och skönt och jag vill lova att varje dag har varit som en riktig skattjakt i trädgården. Så underbart att se alla vackra blommor och träd att slå ut. Det är ju en av många fördelar när man köper gamla hus att man får en vackert uppvuxen trädgård på köpet. Att hela gräsmattan täcks med skilla, vitsippor och vildvuxna förgätmigejs. Så magiskt på något sätt. Och uppe bakom huset har vi en del av trädgården där det fullkomligt kryllar av lupiner, midsommarblomster och förgätmigejs, det är som att ha en alldeles egen midsommaäng i trädgården och jag älskar det. 
Och just nu blommar ju allas älskade syren och vi har syrenhäckar längs nästan hela tomten och doften är helt magisk. Så otroligt glad för detta och jag känner verkligen att ha en trädgård är helt min grej. Att gå gå på kvällarna och plocka in stora buketter av syren är sån lyx och tror nästan att vi har en bukett i varje rum. Får verkligen inte nog! Sen att allt går så otroligt snabbt och att både, körsbärsblom, äppelblom, häggen och snart även syrenen blommat ut det vill jag inte ens tänka på... men lite sorgligt är det ju. Men så länge jag kan och så länge syrenen blommar tänker jag plocka in och lukta på så mycket det bara går och tänk om man bara kunde få spara denna fantastiska doft i en liten ask någonstans att ta fram i november när regnet öser ner och livet bara känns allmänt deppigt.  Det vore ju bättre än bäst, eller hur? 
Allmänt | |
#1 - - Ingrid Wenell:

Helt underbart! Vi har också en gammal trädgård men inte fullt så frodig än tyvärr men jag jobbar på det 😘😘

#2 - - Josefine:

Wow vilka bilder och vilken bukett! Syréner är helt underbara, jag har en stor buske precis utanför lägenhetsdörren så brukar ställa dörren på vid gavel och låta doften komma in :D

#3 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Alltså syrener är så himla, himla vackra <3 Typ lika vackra som dina bilder. Ser helt underbart ut!

#4 - - Frida G Svensson:

jag saknar redan våra syrener. Nu är det överblommade och borta! :(

Upp