MÅNADENS BRUNCH

 
 
Månadens brunch är tillbaka och denna gång är vi så stolta över att få göra detta med ett riktgt favoritmärke, nämligen KItchen Aid! Älskar verkligen deras fina och bra produkter och denna månad gick vi all in på te och rostmackor! Hur gott?!
 
(null)
 
(null)
 
 
 
 
(null)
 
Det är ju verkligen så barnsligt gott med rostmackor och jag kan fortfarande minnas alla dom där eftermiddagar efter skolan när man kom hem och åt typ 100 rostmackor till mellis. Så vi tänkte denna brunch att vi villa piffa upp den klassiska rostmackan lite. Och ni kan ju ana hur gott det vart? Den här rostmacksbrunchen kan helt ärligt vara den godaste brunchen jag ätit i mitt liv haha .Så nu ska ni få våra bästa och godaste rostmackor. Ni bara måste prova varenda en av dom! 
 
(null)
 
Min favorit måste nog vara den här med färskost, Päron, mögelost, valnötter och honung, eller kanske den med kallrökt lax, grillade sockerärtor pepparrot och färskost och ärtskott... eller bara den klassiska honongsrostmackan är ju magisk... haha jag ni hör ju, nästan omöjligt att välja när allt är så gott.
 
(null)
 
Denna med vanlig färskost och fikon såååå enkelt och så gott!
 
(null)
 
Och sist men inte minst den med färskost, pepparot, polkabetor, räddisor och macchesallad och ärtskott. Så somrig och fräch och hur fina är inte polkabetorna?
 
(null)
 
(null)
 

En vattenkokare kan ju tyckas vara en ganska onödig pryl nu när dom flesta kanske har induktionshäll och man kan koka upp vatten i en kastrull på typ 10 sekunder MEN här tycker jag faktiskt att man ska tänka om lite för den här vattenkokaren har bland annat justerbar temperatur vilket man inte har tillgång till om man kokar direkt på hällen eller spisen och trots att den rymmer 1,5 liter så är den superlätt att greppa och det bästa är att den inte blir varm utanpå utan man kan enkelt hålla i den trots att vattnet inuti är kokhet. Sen är ju även denna så fin att man gärna vill ha den på det uppdukade bordet. Läs mer om den här.
 
(null)
 
(null)
Bästa tipset för pepparotsfärskost är att köpa en naturell färskost (inte den med pepparostsmak) och antingen en tup färdigriven pepparrot eller riv egen. Blanda med färskosten, jag gillar när den blir riktgt stark och har gärna i mycket.
 
(null)
 
(null)
 
Månadens gäst var den här vackra, inspirerande och drivna kvinnan. Alexandra har en så härlig energi och verkar göra typ 3000 saker samtidigt och sen har hon även en liten bebis i magen och ni vet det där gravidglowet som alla pratar om, det där som jag själv saknade helt om jag får säga det själv är hon typ definitionen av. Alexandra knackade på här med två syrenbebisar i kruka, hängselbyxor och världens finaste bebismage. Vi drack mängder av te, pratade företag, barn, förlossningar och ni ska bara veta vad hon har på gång här näst... Det ska bli så kul att följa hennes nystartade projekt och det tycker jag att ni också ska göra, följ henne på Instagram här. Hon är verkligen en sån där härlig person som man mår bra av att ha omkring sig och och vi hade nog lätt kunnat sitta i många timmar till. 
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Vi vart helt tagna av den här brödrosten från Kitchen Aid och alla dess funktioner. För det första har den extra breda brödfack vilket är så skönt. Den har en automatiskt uppvärmningsfunktion som håller brödet varmt även efter att det är färdigtrostat. Den höjer och sänker ner brödet automatiskt och har också en bagel och en upptiningsfunktion så det här är verkligen en riktig lyxig brödrost och så är den ju så himla fin. Vilket gör att man gärna har den framme på köksbänken vilket är extra viktigt tycker jag, speciellt när det handlar om dessa produkter som man gärna använder dagligen. Det är det jag verkligen gillar med Kitchen Aid över lag att allt är sååå fint att man vill ha dom framme i köket och inte undanstoppade i något oklart hörnskåp någonstans.
Sist men inte minst har den även en smörgåsfunktion med medföljande smörgåsställning. en dröm för er med tonnårsbarn kan jag tänka mig som gärna äter toast till frukost, lunch och middag...  Läs mer om denna superbrödrost från Kitchen Aid här.
 
 
(null)
 
(null)
 
Sedan gjorde vi ju också denna supersnabba ceasarsallad för att få in något fräch och grönt bland alla mackor. Men med snabbrostade krutonger då såklart. Rosta bara ett bröd i brödrosten och skär upp i bitar och släng i salladen. Superenkelt och gott som tusan.
 
(null)
 
 Dessa bruncher är verkligen bland det roligste vi gör just nu, så rolig att få planera tillaga och bjuda in gäster som vi velat träffa eller bara prata mer med sånna vi redan känner. Och redan direkt efter att vi haft en brunch längtar vi till nästa och börjar smida planer om vad vi ska ha för tema, vem vi ska bjuda och vad vi ska äta... ja ni förstår ju hur roligt detta är.  Hoppas ni tycker det med! 
 
 
 
 
Detta inlägget publiceras i samarbete med Kitchen Aid.
 
 
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Emilia:

Wow, ser så smarrigt ut. Och jag måste nästan kolla in den där vattenkokaren, så fin!

#2 - - Liselotte Johansson:

Det är så gott med brunch. Jag har köpt en sådan röd vattenkokare till min syateljé som inflyttningspresent till mig själv. Vattenkokarna är så snygga.

#3 - - Karpstryparn:

Jädrar, det såg gott ut det.

#4 - - Josefin -Happy Days-:

Ser supermysig och gott ut, mm!!

#5 - - Kristin Östlund:

Ser grymt gott ut ju 😋

#6 - - Hannas krypin:

Alltså det ser verkligen både gott och mysigt ut!

#7 - - Tess:

Åh, vad gott det ser ut! Den brunchen hade jag inte tackat nej till :D Kram

#8 - - emelivet.blogg.se:

Gud så härligt det såg ut! Äter ofta själv brunch men aldrig en sådan här! Kolla gärna in min matblogg ❤️

#9 - - https://siliiins.blogg.se:

Men wow! :)

#10 - - Sandra Kaun:

Men alltså nu blev jag ju jättehungrig! ❤

Upp