SOMMARBRUNCH

 
Tidigare den här veckan mitt i den magiska sommaren som utspelar sig just precis nu, ordnade jag och Anna ihop en supersmarrig brunch i samarbete med Kitchen Aid och Cervera, vi lagade maten i Annas utekök och bara en sån sak, att man kan stå ute och laga mat... Hur drömmigt och härligt? Till våran hjälp hade vi denna Blender från Kitchen Aid och eftersom det var smothies och milkshakes som stod på menyn vart det ju match made in heaven. 
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Denna spenatsmoothie har varit en favorit i många år och det fanns en tid när både jag och Anna drack denna till frukost typ varje dag. Recept hittar ni längre ner.
 
(null)
 
Den här blendern är som sagt från Kitchen Aid och heter Midline Diamond blender och ni hittar den hos Cervera här! Ni lär inte bli besvikna och den har massa smart funktioner, bland annat att den känner av hur hårt den behöver mixa för just ditt innehåll och den har ochkså en Soft-startfunktion vilket är guld värt om man til exempel skulle glömma sätta på locket... Har hänt mig FÖR många gånger haha.
 
(null)
 
Vi serverade så klart i fina glas med en massa grädde på toppen!
 
(null)
 
(null)
 
 Tadaaaa!! Så här vart våra tre somriga smoothie och milkshakefavoriter. Och det här hade vi i dom.
 
Nr1
Mandelmjölj
Spenat
banan
mango 
ingefära
 
Nr2
Banan
Vaniljglass
mjölk
och en massa vispgrädde på toppen
(min favorit alla dagar)
 
Nr3
Jordgubbar
björnbär
hallon 
vaniljyoghurt
 
Så gott 
 
 
(null)
 
Vi dukade med Rörstrands vackra Ostindiaporslin och jag är ju ganska så svag för just blått och fullkomligt älskar detta mönster. Drömmer om att ha ett helt skåp fullt med dessa hemma. Ni hittar hela serien hos cervera här!
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Milkshakesen serverade vi såklart i lite olika glas. udda är bäst och blir nästan alltid finast tycker jag. Och jag kan berätta att denna bananmilkshake är To die for. Så god och så enkelt. Perfekt för sommarens varma dagar. 
 
(null)
 
(null)
 
Och vad är godare till milkshake än en hamburgare? Dessa somriga halloumiburgare är en riktig favorit och så där härligt fräsch! Grillad Halloumi, sallad, gurka, rödlök, krossad avokado, koriander, sirrachamayo och rostad lök! MUMS Förövrigt så är ju Sriracha Majonäs och rostad lök det bästa som finns och är gott till typ allt. Ni bara måste prova om ni inte gjort det än.
 
(null)
 
(null)
 
Och så det där vackra ostindia porslinet igen! 
 
(null)
 
Och sen åt vi och hade det så där härligt igen. Så glad för denna sommar, alla dessa bruncher, min fina vän Anna och så klart tusen tack till Cervera & Kitchen Aid för ett himlans fint samarbete.
 
(null)
 
 
 
Inlägget publiceras i samarabete med Cervera & Kitchen Aid
 
 
Allmänt | |
Upp