FÖRSTA SOMMARBRUNCHEN

 
Sommarens första Brunch spenderades vid det finaste lilla bordet i Annas helt magiska trädgård. känns som att precis allt blommar nu och enligt mig så är det som vakrast ute just precis nu.  Och i samarbete med Cervera ordnade vi den godaste lilla brucnhen till bara oss två. Cervera har just nu glasveckor så vi har fullkomligt frossat i deras fina glassortiment. kika in det här och jag lovar att ni kommer hitta masor av fint! Älskar glas i alla dess former och tycker det är så fint att servera i, gärna udda och olika och gärna en hel massa för man måste väll ha minst tre olika drycker på bordet? I alla fall när det ska brunchas.
 
(null)
 
(null)
 
Iskaffe och hemmagjord lemonad hör till mina absoluta favoritdrycker på sommaren, iskaffet med kondenserad mjölk och massvis med is blir så där farligt gott och så världens godaste lemonad! Den är så lätt att göra själv, bara koka upp socker och vatten och häll i färsk pressad citronjuice och låt kallna. Dom fina glasen vi serverade i hittar ni här.
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Och där står hon! Min bästa vän och är snygg i sin drömmiga trädgård!
 ( och ja vi köper alltid likadana kläder utan att veta om det )
 
(null)
 
Kan inte riktigt förstå att vi är just precis här nu! I fullt blommande syren och sitter utomhus och äter?! Det bästa som finns enligt mig och jag har i alla fall längtat och suktat efter detta sedan september förra året typ.... 
 
(null)
 
Även glass hör ju sommaren till och till denna brunch vart det en smarrig blåbärsglass och ojojoj vad roligt det är att både, göra, fota och äta glass så jag är ledsen men det kommer bli ett gäng glassbilder i sommar men jag antar att ni inte misstycker va? För vem gillar inte glass? Även glassen serverade vi i glas och dom hittar ni Här.

BLÅBÄRSGLASS

300 gram

frysta eller färska blåbär

3 dl

vispgrädde

3 st

ägg

1 tsk

vaniljsocker

5 msk

florsocker

1.Vispa äggen, vaniljsockret och florsockret pösigt.

2. Tillsätt blåbären och vispa lite så att blåbären mosas lite grann men inte helt och smeten blir blå.

3. Vispa grädden. Rör ner grädden i blåbärssmeten försiktig

4. Häll smeten i en form. Ställ in i frysen. Rör om efter ca 2 timmar för att inte alla blåbär ska ligga på botten när glassen är klar. Frys ytterligare 2 timmar (eller längre).

 
(null)
 
(null)
 
Och lite mynta på toppen piggar upp det mesta och passar så fint smakmässigt till det mesta som är somrigt.
 
(null)
 
Allt på bordet hittar ni hos Cervera som utöver sina glas har en massa fina saker! Bland annat detta porslin som känns så somrigt och helt perfekt för en brunch i trädgården.
 
(null)
 
(null)
 
Det fick även bli världens godaste (och lättaste, lovar!) Smörgåstårta, kavring varvat med skagenröra och toppat med Creme fraiche en massa gott grönt. Ni bara måste prova detta! Tycker lätt att smörgåstårta blir lite för mycket och väldigt majonäsigt men denna vart helt maaaagisk! 
 
(null)
 
Mitt bästa sommarhack får bli detta och jag älskar hur enkelt det är!  lägg blommor i vattnet och frys in till isbitar, piggar upp vilken somardrink som helst och så är det ju bara så skönt för ögat och till och med ett vanligt glas vatten blir godare så här.
 
(null)
 
(null)
 
Skål och tusen tack til Cervera och era fina saker för att vi fick göra denna brunch tillsammans med er!
 
Nu ser vi fram emot så många fler bruncher, frukostar, mellanmål och middagar utomhus i sommar. Kan knappt bärga mig och försöker verkligen suga in varje sekund av denna magiska årstid!
 
 
Inlägget publiceras i samarbete med Cervera
 
 

Allmänt | |
#1 - - Tess:

Så ljuvligt det ser ut! Nu blev jag sugen på blåbärsglass :) Kram

#2 - - Anonym:

Åh vart är den fina blommiga blusen ifrån? 😍

Upp