HÖSTMYS

Höstens kanske bästa måste ju ändå vara alla dessa mysiga och goda middagar med tända ljus i gott sällskap. I samarbete med Cervera så fick jag och Anna den stora äran att laga en god middag med hjälp av några av våra Cerverafavoriter. 
 
(null)
 
Vi dukade upp på min lilla glasveranda som är alleles magisk den här tiden på året när solen ligger så lågt. Man bara njuter av att få vara där ute och försöker fånga så mycket sol det bara går. 
 
(null)
 
(null)
 
I denna fina och perfekt gröna gjutjärnsgryta lagade vi den godaste risotton vi vet! Svamprisotto med färsk spenat, pinjenötter och alldeles för mycket parmesan. Hela receptet på den hittar ni här hos Cervera.
 
(null)
 
(null)
 
Vi serverade maten på dessa ljusa matta tallrikar, tycker dom är så fina och passar både till vardag och fest! Ett litet bröd, som vi stekte i smör fick kompletterade denna rätt och det var längesen jag åt något så gott!
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Sen satt vi där och åt, lite för mycket som vanligt, pratade och myste och bara hade det så där härligt. Vi måste alltid nypa oss lite i armen vid sånna här tillfällen. För hur bra kan man egentligen ha det en helt vanlig dag i Oktober? Försöker verkligen se det fina med alla årstider och sommarmännsika som jag är känns hösten och vintern alltid lite tuff men dagar som denna är allt sånt bortbkåst och jag njuter varje sekund av den vackra hösten och maten såklart.
 
(null)
 
Vi knåpade också ihop en fin liten höstkrans av rönbärskvistar för att maxa höst och myskänslan. Så bra knep om man vill få lite festkänsla, tycker man kan använda det mesta som är grönt, och detfunkar året om. Så bra grej.  
 
(null)
 
Och sist men inte minst slängde vi ihop väldens godaste äppelpaj till efterätt för en höst utan äppelpaj är väll ingen speciellt trevlig höst... Tycker inte jag i alla fall. Den serverade vi med en fluffig vaniljsås och recept på pajen hittar ni här! Och den fina formen hittar ni här.
 
(null)
 
(null)
 
Fluffig vaniljsås är ett måste på äppelpaj eller vad säger ni?
 
(null)
 
Så härligt med dagar som dessa och jag önskar mig massor mer av samma. God mat i höstsol och fint sällskap. Tusen tack till Cervera för att vi fick göra detta med er!
 
Inlägget publicerades i samarbete med Cervera
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - FSHD Daniel:

Väldigt fina bilder, super snyggt! :)

Upp